onsdag 10. desember 2008

VGs gravende journalistikk på nett nådde i dag nye høyder i det de avslører at elever og studenter jukser på eksamen og prøver.

Nei, gi deg?

Og ikke nok med det: jukserne tar i bruk ny teknologi og moderne hjelpermidler i sin streben etter bedre resultater.

I følge VG er tiden med jukselapp i pennalet forbi. Nå er det mer avanserte metoder som scanning av etikkene på brusflasken som gjelder. Wow, så avanserte er altså elevene av i dag blitt!!

Hvordan skal dette gå? Ikke nok med finanskrisen og krig i Afrika og greier.... Nå jukses det med ny scanningteknologi også....

Nei, jeg kjenner at jeg blir både trist og forbannet på samme tid....

Ludde tipser: ellers kan jeg tipse om den mest geniale metoden for juks som noen gang er brukt: skriv tekst med blyant på grovt mellomleggspapir i matpakken!!

  • Ved å skrive med blyant er det praktisk talt umulig å se skrift på avstander over 50cm.
  • På mellomleggspapiret kan man få plass til nærmest ubegrensede mengder med tekst
  • Ellers: hvem mistenker en elev som spiser for juks?
  • Og best av alt: ingen eksamensvakt får vel lov å rote i matpakken din for å lete etter jukselapper?!!!

Den største ulempen er vel at dagens elever ikke spiser annet enn skolebrød og cola, så det å ha med matpakke vel er mistenkelig i seg selv.

....ikke at jeg har prøvd metoden på noen Franskprøve altså. Men jeg har hørt det gjenfortalt av andre....

Ingen kommentarer: