fredag 8. mai 2009

Forskning viser: Frukt er usunt!!!

Vi avslutter uken med litt sunn folkeopplysning: ny svensk forskning viser at du blir feit av frukt....

Alle som har fått en kokosnøtt i hodet vet at frukt er farlig (forresten - kokosnøtt er vel frukt?).

Nå viser det seg at frukt også er usunt å spise: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572417

Faen, hva skal vi spise for å være tynne og sunne nå? Tror vi trenger enda mer "god" forskning og enda flere "helseråd" - så hjelper det nok.

Hvis du tviler på VGs velmente formidling av helseråd så kan du i stedet lese litt alternative stemmer på "opplysningskontoret": Ny forskning viser at alt var bedre før – også forskning

2 kommentarer:

dagdag sa...

Litt oppklaring fra en "ekspert", kokosnøt er som ordet sier, en nøtt. ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Coconut Så over til sukkeret. Glukose og fruktose har samme molekylære sammensetning C6H12O6, men molekylene er organisert anderledes http://en.wikipedia.org/wiki/Fructose Hvorfor dette skal ha så stor innvirkning på magen til de i stude vet jeg jammen ikke, men jeg synes man bør spise fiber. Spis mer fiber gutter (og jenter)! En annen fin ting det også står om på wiki er at fruktose egner seg utmerket til framstilling av alkohol. Hørte jeg noen si ØL?

Ludde sa...

Ser ikke ut som noen av oss klarer å stavet ordet "Kokosnøtt" riktig...

Wikipedia sier "En kokosnøtt er en nøtt som er frukten på en kokospalme". En nøtt som er frukt?

Ellers sier mamma at jeg ikke skal stole for mye på Wikipedia, mye rart som står der har jeg hørt...

Eller - er det mye godt fiber i øl?