torsdag 24. september 2009

"Du kan le av det nå" sa folk (en sann historie fra virkeligheten)

Noen dager går det meste på tverke. I etterkant kan du kanskje se det i et slags humoristisk lys. Der og da er det ikke fullt så gøy....

Det var onsdag. Jeg skulle hjem fra Kjevik flyplass. For å komme meg tidlig hjem hadde jeg booket meg på 15:00 flyet. Men på grunn av et møte som både varte og rakk, kom jeg meg aldri ut på flyplassen i tide. Jeg måtte nøye meg med neste fly, Norwegian 17:35. Men selvfølglig ble dette flyet forsinket til 18:35.

Jeg ringte så SAS og booket meg på 18:15 flighten. Men tror du faen ikke at Norwegian-flyet klarte å lette før mitt fly allikevel.....? Klokken 20 låste jeg meg rimelig slukøret inn døren hjemme. Endelig skulle jeg få meg noe mat - slappe litt av. Trodde jeg.

For å få reisen ut av kroppen (og hodet) bråbestemte jeg meg for å ta en 20 min joggetur. Jeg skiftet, tok med meg husnøkkelen og smekket igjen døren. Så merket jeg det: feil nøkkel! For sent, døren var smekket igjen.

Så stod jeg der, i knekorte bukser og tynn overdel. I 10-12 varmegrader. Samboeren hadde selvfølgelig nettopp dratt avgårde på nattorientering til en annen kant av byen, og jeg hadde ikke spist siden lunch. Gode dyr var råde...

Heldigvis har jeg venner i nærheten, tenkte jeg. Men den strategien viste seg å slå feil. Jeg ringte på 5 dører uten å få svar. Hva faen driver folk med på en onsdag kveld da?

Jeg tok samling i bånn og besluttet følgende: ok, jeg får løpe til Marte på treningen hennes. Der er nøkkelen. Og hun har bilen. Så jeg sprang avgårde inn i nattan, med mørke tynne klær uten refleks.

Etter en relativt strabasiøs ferd gjennom en trafikkert høstby, kom jeg omsider fram. Hun hadde ennå ikke kommet inn fra nattorienteringen. Hun var vel på en bomtur hun også... Etter en halv time, frysende og sultende i et mørkt skogholt ved Tonsenhagen kom hun omsider tuslende.

Heldigvis skulle jeg opp før klokken 6 morgenen etter for å reise på jobb til det solrike Vestland....

Ingen kommentarer: