lørdag 31. mai 2008

Luddes lørdag

Det ble en tøffere lørdag en Ludde i utgangspunktet hadde tenkt seg. Dagen startet vel egentlig fint, med 20 gode varmegrader allerede til frokost. Og varmere skulle det blir...

Planen var å sykle inn til Sørbråten i Maridalen for å sette ut Stifinnerposter (Nydalen SKs turorientering) som jeg er ansvarlig for. Jeg hadde på forhånd fått rapporter om at det skulle være stygge skader på stiftklemmen på post 34, samt at post 32 var borte, og dette måtte jo sjekkes opp!!

Desverre går jeg på en ufin punktering på fordekket idet jeg tar en shorcut gjennom skogen fra Korsvoll til Maridalen. Selvfølgelig. Da er det ingen annen utvei en å leie sykkelen de 5 tunge kilometerne hjem, og bytte tohjulingen ut med Forden! Endelig ute i den sommervarme skogen viser det seg faktisk at stifklemmen på post 32 er tygd i stykker av det dyr!



Av bitemerkene å dømme må de helt sikker kanskje stamme fra en ulv!!

I solsteken slår det meg plutselig at jeg hadde lovt å være på Muselunden (110 moh) rett ved Sinsenkrysset kl. 12 for å hjelpe til i den første utgaven av Grefsenkollen Opp. Dette skulle vise seg å bli en umulig plan... Men etter mye tråling i solsteken rundt i nyhogsten ved Sørbåten fikk jeg det endelig for meg at nok var nok. Våt av svette satt jeg meg i bilen med kurs for byen. Akkurat tidsnok til å bli plassert som løypevakt midti Kjelsåsveien - med fullmakter til å stoppe all biltrafikk. Egentlig en jobb midt i blinken for en myndig og småautoritær person for meg.


Påfallende mangfold blant deltakerne i Grefsenkollen Opp - fra blodtrimmede endorfinjunkies....


....til blågule fotballfans på avveier...



...og en varm sommerdag avsluttes selvsagt som men skal, men en øl av riktig kvalitet og merke

Ingen kommentarer: