mandag 6. oktober 2008

Hvis du er mørkeredd...

...så bør holde deg langt unna finalen i Harry Largerts nattcup. Hold deg da i stedet inne foran kopekassa, eller ligg på sofaen med en bedre bok.

15 våte og mørke kilometer gjennom Nordmarkas dype, grankledde skoger, kun utstyrt med kart, kompass og hodelykt er og blir en aktivitet for de spesielt interesserte. Nærmest som en ekstremsport å regne.

Hvis du tviler på dette utsagnet, kan du jo lese Hans Trøans skildring fra løpet her , og se på kart/legendarløype del 1 og kart/legendarløype del 2.

Løpet startet ved Frognerseteren, og løypa gikk derfra rett nordover forbi Tryvann og videre opp mot Kobberhaugen, før vi rundet Lørenseter og satte kursen sørover til kartbytte og drikke på Ullevålseter. Løypa gikk deretter sørover på østsiden av Lysløypa, og endte opp i mål ved Idrettshøyskolen.

Løpet arrangeres som jaktstart basert på 3 kortere kvalikløp. Jeg startet som nr. 3, og etter en litt oppkavet start, fant jeg etterhvert rytmen, og på 4 post tok jeg igjen Hans som startet som nr. 2. De siste kilometerene ble en tøff kam for å holde unna jagende løpere, og etter å ha blitt passert av Geir på slutten regnet jeg med at det ble 4 plass.

Men etter målgang ved Idrettshøyskolen etter drøye 2 timers løping, fikk jeg høre at Geir hadde hoppet over 9 post. Altså ble det pallen likevel.

Etter slike strabaser passet det bra med øl, pizza og senere fest...

Ingen kommentarer: