mandag 25. oktober 2010

Elevator going up: Særp i Tippeligaen?

Ring heismontøren. Bestill 20 kasser med Vuvuzelaer. Men for all del, vent med å bestille Champagnen.

For vi selger ikke levende bjørner i Særp. Vi har ventet 40 år. Vi klarer sikkert noen år til. Men nå er muligheten der.

For første gang tør jeg ta ordene i min munn. Særp -08 kan rykke opp. Opp dit hvor de aller beste bor. Til toppserien.

Og det på bekostning av erkefienden - rødbuksene fra hovmodets hjemland  - der nede ved kloakkutløpet. Frekkingene fra den andre byen, Plankehaugen.

La oss nyte tabellen med to kamper igjen:
1 Sogndal            49-25 56
2 Sarpsborg 08   47-34 48
3 Fredrikstad FK 49-34 46
4 Ranheim           33-34 41
5 Løv-Ham         42-34 40
6 Bodø/Glimt     39-27 38
7 Strømmen       39-39 37

Nå kan det endelig være vår tur. Med et lag som spiller fotball for sportens skyld, med glede. Ikke av angst, som de gjør i den andre klubben.

Med spillere som tjener mindre enn morra mi, som er skoleassistent. Som har dagjobber i tillegg til fotballen. Kall det uproft. Whatever. Jeg kaller det fortjent.

Men som sagt: vent med å bestille sjampanjen. Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Ingen kommentarer: