fredag 7. oktober 2011

Hyggelig svar fra et mindre hyggelig finanselskap...

Jeg har i lengre tid blitt plaget med en rekke "gode lånetilbud" fra et Stockholmsbasert selskap som kaller seg fikk Nordax Finans.

Jeg vil nesten si at "tilbudene" er som forsøk på tyveri å regne, siden de ønsker å gi meg 100 000 kroner, mot at jeg betaler dem tilbake 250 000 kroner. Over en periode på 12 år.

For å få slutt på dette uvesenet sendte jeg en e-post tilbake. For likesom å understreket poenget, var brevet skrevet ï overmåte besk tone. Jeg truet sågar med politianmeldelse for svindel og bedrag...

Umiddelbart fikk jeg et høflig skriv tilbake, der de faktisk ikke ser seg i stand til å stoppe disse "tilbudene", siden jeg ikke sendte dem nok informasjon om meg selv.  Det holdt altså ikke med fullt navn. Nei, de må så klart ha fullstendig adresse.

Men min fulle adresse har de jo allerede, siden de bomber meg med adresserte brev. Spørsmålet er vel heller hvordan de i helvete fikk tak i adressen min i første omgang... 

Her er svaret:

Hei, takk for din mail.


Det er notert hos oss at du ikke ønsker å bli tilsendt mer direkte adressert reklame.
For å få slettet deg må vi få ditt fullstendige navn og adresse.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at det kan ta opp til åtte uker før man er helt slettet.

Om du mottar reklamebrev fra oss i posten etter strykning kommer det av at vi ved samme tilfelle produserer flere kampanjer ut fra samme adresseliste.

Vår adressekilde er Iper Direkte AS, om man ikke ønsker direkte adressert reklame så kan man kontakte de på tlf 21-420243.

Man kan også sperre seg imot direkte adressert markedsføring ved å ta direkte kontakt med Brønøysundregistrene på tlf 75-007500.

Ha en fortsatt fin dag.


Med vennlig hilsen
xxx xxx


Hundeservice Nordax


Box 23124
104 35 STOCKHOLM
info@nordaxfinans.no
http://www.nordaxfinans.no/
Forretningskontor: Stockholm

Ingen kommentarer: