tirsdag 3. mai 2011

Jeg får vondt i hodet....

...NÅR JEG HØRER DENNE SANGEN...

Er det et tegn på at jeg begynner å bli en gammel, sur gubbe? Eller er det et tegn på at jeg fremdeles har ørene i behold, og ikke lenger bryr meg om musikkpolitiet, trendnissenes musikkregime?

Muligens begge deler.

For av og til dukker det opp musikk som får meg til å lure: hvordan i svarte, huleste bøkeskævven har denne øreværken fått komme opp til overflaten. Og ikke minst: hvordan kan man i det hele tatt vurdere å spille dette skvipet på riksradio.

Jeg snakker selvfølgelig om Razika, disse "sjarmerende ungjentene" som i følge VG spiller så sukkersøt popmusikk.

Hvordan er det i hele tatt mulig å gi dette god krititikk....Hva, dAGAVISEN?

Er det fordi det er en del av Bergensbølgen? Fordi de har de riktige produsentene -  kjenner de riktige folka
Eller fordi det bare passer med noen unge jenter nå, liksom.

Er det bra fordi, eller på tross at de er så unge, så søte, så... eh, jenter?

Jeg orker ikke engang å skrive ned hva jeg synes er så dårlig med denne skvipete, tynne, suppen av spede, jentestemme og halvdårlige ungdomskoletekster. Jeg får bare vondt i hjertet -  vondt i hodet -  av å høre på det.

Enkelt og greit.

Kjære musikkmedier, synsere og bransjefolk: kan dere ikke fortelle meg at dette er kjønnkvotering? Pliiiis...

For dette er så dårlig at jeg ikke forstår at jeg gidder å irritere meg over det. Eller hvorfor jeg i det hele tatt skrev denne teksten.

Ingen kommentarer: