onsdag 21. mai 2008

Dagens tvil


Ludde liker å tvile. Faktisk tviler Ludde såpass ofte på såpass mye at det i lengden blir litt slitsomt for folkene rundt ham. Det jeg har tvilt mest på i dag er om IT-folk egentlig gjør så godt de kan når de skal hjelpe deg med et eller annet IT-problem som har oppstått. Ja, jeg tviler vel i bunn og grunn også på om det i det hele tatt er mulig å få hjelp når man ikke selv skjønner helt hva som er problemet - og på om det da er mulig å forklare seg på en sammenhengende måte. Og samtidig bli tatt seriøst.

I dag har jeg - etter å ha ventet et par uker - endelig fått en tingest som gjøre det mulig å logge meg på hjemmefra. Med denne kodegeneratoren lå en instruksjon som det var komplett umulig å forstå noe som helst fra. Ikke bare var den skrevet på engelsk. Den var skrevet på et IT-Engelsk-stammespråk som sikkert kun en håndfull mennesker i universet kjenner.

Etter endelig å ha fått tak i en ekte, levende IT-hjelp på telefon (som var hyggelig nok), klarte vi sammen å komme fram til en side der man kan logge seg inn. Men, som jeg kunne forutsi, så virket ikke innloggingskoden. Så, jeg tviler nok ikke på at det vil ta ytterligere et par uker før jeg er der jeg skal være: på nett (to be continued)



Ludde tviler mens han leser IT-instruksjoner

Ingen kommentarer: