torsdag 6. oktober 2011

Utdrag fra brev til Nordax Finans

Utdrag fra brev oversendt Nordax Finans, 5. oktober 2011:

Kjære Nordax Finans

Jeg har mottatt en rekke brev fra dere med ”målrettede tilbud” om ”gode lånemuligheter”.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål til dere: sender dere disse ”målrettede” brevene til meg fordi dere tror jeg er en stor idiot?

Eller håper dere bare på at jeg er en desperat, blakk shop-o-holiker, med akutt pengebehov og zero impulskontroll?

Det dere anser som ”gode” tilbud vil jeg beskrive som tildels frekke, skandaløse forslag, blottet for rasjonalitet, egnet til å ruinere økonomien til selv inngrodde Sunnmøringer.

Forsøk i det minste å være ærlige (selv om dere ikke lærer det på BI): vil dere virkelig betegne et lån med 15,9% nominell rente som et ”godt tilbud”?

Jeg skal hjelpe dere: hvis jeg gjør som dere foreslår, dvs. tar opp et lån på 100 000kr, med rente på 15,9%, og nedbetalingstid på 12 år, vil jeg ende opp med å betale dere nærmere 235 000 kroner?

Dere vil altså gi meg 100 000kr i hånda i dag, mens jeg gir dere tilbake 235 000 over tid. I tillegg til at dere kan plage meg hver måned i 12 år?

Takk for tilbudet, men nei takk. Luringene.

Jeg ser gjerne at dere slutte å sende meg disse ærekrenkende ”tilbudene”, før jeg anmelder dere til politiet for svindel og bedrag

Med vennlig hilsen

Ludde T, bedreviter

Ingen kommentarer: