søndag 7. september 2008

Nedtur i Nordmarka

Nordmarkstraveren endte bokstavelig talt med knall og fall for Ludde. Og det var egentlig ern god karateristikk for hele løpet for meg...

Starten gikk kl. 12:00 fra Stryken et sted ute i Hadeland. 3 mil på skogsbilvei og våte stier ventet tullingene som stod på startstreken. Desverre for arrangøren Koll IL, så hadde buss-selskapet de har brukt for å frakte gærninger ut i marka de siste 20 årene faktisk tatt seg friheten til å gå konk. Siden Koll ikke har hatt vett til å sjekke om alt var som det skulle med bussene, ble vi i stedet stående 1 time å vente på ved NHI. Så - mens nye busser ble rekvirert - ble jeg kald - og selve starten utsatt en time.

Ønsker vel egentlig å forbigå hele løpet med absolutt størsta möjliga tysssnad, siden det gikk, hva skal jeg si, relativt tungt fra start til mål.

På vei ned fra Kamphaug mot Skjærsjøen sklei jeg på det sleipe fjellet og falt rett mot den stein. Klarte såvidt å beskytte hodet mot fjellet, men det gikk derimot mer utover albue og knær.

Etter å ha ligget på bakken en stund (uvisst hvor lenge), forstod jeg at jeg egentlig var like hel. Etter å ha karret med opp løp jeg resten av løypen inn mot Sognsvann, mens blodet rant fra armer og knær.

Etter å ha kommet i mål merket jeg at albue og knær ikke var helt i toppform likevel.

Litt synd på Ludde i dag. Hoven albue, lemster kropp og stive bein. Men like blid, og hodet sitter fortsatt der det skal!






Men: fint i Nordmarka i september, dumt å ikke ta seg til å se mer på utsikten.

Ingen kommentarer: