fredag 9. september 2011

NM i sprekk

Det skulle ikke bli Luddes NM dette.

Langdistansen krevde - som ventet -  sin mann. 13,7km. Våt myr, tett bush, høy lyng og store åser. Ingen hvile, krevende langstrekk og poster i diffuse grønnområder.

Etter å ha bommet stygt på 1 og 3 post var det vel heller aldri snakk om at dette kunne gå bra. Jeg kom aldri skikkelig inn på kartet tidlig i løpet, og var ikke i stand til å vurdere avstander i de diffuse områdene tidlig i løpet.

Etterhvert viste det seg at kroppen ikke fungerte, og at det var bare en løsning på lidelsen: Å stå av. Bryte. Resignere. Gi seg.

Akk ja. En av de dagene. Når ingenting fungerer.

Men om jeg bommet på formen, kan jeg kanskje trøste meg med at formtoppen sannsynligvis kommer neste helg. Bare synd jeg ikke vil ha noe å bruke formen på...

Ingen kommentarer: