søndag 17. august 2008

SANSEINDUSTRI

Tankene som soner tid i hodet
hjernen som opererer på egenhånd
betjener ikke lenger sansene
men skaper sin egen logikk
benekter bevisst tilgang
til drømmer som serieproduseres
i en tankproduksjonsmaskin på tomgang
så jeg lyver for meg selv
for på samme måte som jeg ikke
bør lystre det hodet mitt forteller meg
så bør jeg følge løgnene
bortover samlebåndet til de pakkes
inn i plast og sendes ut som billigvare
så jeg later som jeg forstår
snakker til den jeg var i går
som for å prøve å ta noe med
til den jeg blir i morgen
men det er visst samme hvilken retning jeg tar
for alle veier går bare
bort herifra til ingen steder
og aldri vil jeg møte meg selv igjen
for jeg soner tid
i en sanseindustri
i en tankeproduksjonsprosess
som alltid løper videre….
På tomgang

Ingen kommentarer: